Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Fejlődj, hogy változzon az életed - legyél coach!

avagy egy kis tabularáza az értelmezések zagyvaságában

2017. január 31. - Bakai Zsóka

unmarking-personality-character.png

Az elmúlt napokban szembejött velem két remek kuponos ajánlat: az egyik kedvezményes áron elérhető személyiségfejlődést ajánlott, coach segítségével, egy alkalmas coaching igénybevételével.  A másik pedig a fejlődj, hogy változzon az életed – legyél coach felszólítással kínálta a coach mediátor képzést!

Mi van? Fejlődés egy alkalommal? Coach mediátor képzés?

Húha, mondom magamban, micsoda káosz van itt, mármint ami a fogalmakat illeti. Nos, akkor most érkezett el annak az ideje, hogy tisztázzuk már, mi mit jelent, és ki mit csinál!  

Ezért arra gondoltam, hogy a következő hetekben megírom, és  az én személyes tapasztalásaimon keresztül bemutatom, hogy mit is jelent a coaching, a trénerség, a pszichológusi terápia. Mégpedig mindezt azért írom, hogy tegyünk rendet, csináljunk egy kis tabularázát a fejekben ezen foglalkozások értelmezését illetően.

Vagyis nézzük csak meg, hogy kik azok a coachok, trénerek, pszichológusok, mediátorok, és mit csinálnak egyáltalán, hogyan dolgoznak. 

Nos, induljunk el a kályhától!  Kezdjük először is azzal, melyek azok a segítő szakmák.

Segítő szakmák kifejezéssel elsőként jó pár évvel találkoztam, egy általam csak útindító beszélgetésként aposztrofált találkozáson. Történt ez akkoriban, amikor éppen nem nagyon voltam jóban magammal, média értékesítőként kínlódtam. Erről  a korábban írt cikkemben olvashatsz.  Azon az ominózus beszélgetésen hallottam először arról, hogy a tanár, az óvónő is például a segítő szakmák egyike, aztán az orvosok, ápolók, a pszichológus, és a szociális munkás, na meg a coach, a mediátor és a tréner is ezek közé tartozik. 

Kicsit meglepődtem, mivel ezzel a kifejezéssel, mint gyűjtőfogalommal én akkoriban találkoztam először. Nekem, hirdetésértékesítéssel foglalkozónak ez akkoriban igencsak furcsán, újdonságként hangzott. Kíváncsian figyeltem tovább a beszélgetésen annak felsorolását, hogy melyik szakma gyakorlásához milyen végzettség, képesítés szükséges. Emlékszem a fejemben ott máris nagyon pörögtek a kerekek: kerestem a kapcsolódási pontjaimat, melyik hivatás áll hozzám a legközelebb, hol kezdhetem el mihamarabb a tanulást!

Az is felvillant akkor, hogy az egyik gyermekkori álmom az volt, hogy gyermekorvos leszek, aztán a csuda tudja ma már, hogyan és miért is keveredtem a kereskedelmi és vendéglátó ipari főiskolára az orvosi egyetem helyett. (na de majd erről írok egyszer bővebben) Gyermekorvosnak, tanárnak,  esetleg pszichológusnak, átképezni magamat ugyebár akkor, 45+-osként már viszonylag kevés eséllyel pályáztam volna, szociális munkásnak  szerintem sokkal nagyobb  bátorságra lett volna szükségem, már akkor is.

Szóval az akkori  képzettségem és munkatapasztalatom alapján leginkább esélyesnek elsőként a coach képesítés megszerzése tűnt számomra. Annál is inkább tetszett ez a számomra teljesen új szakma elsajátításának gondolata, mert azt már első pillanatban éreztem, hogy ez nekem való, ez tetszik, mert valami olyan módon lehetek mások hasznára, ahogyan az számomra első hallásra is nagyon szimpatikusnak tűnt. Ezt úgy fogalmaztam meg, hogy nem én osztom az észt, nem én vagyok a megmondó ember.  

Nos, maradt tehát a coach.

Szuper, eldöntöttem: coach leszek!

No, de mit tegyek, mit és hol tanuljak? Egyáltalán hol képződnek a coachok?

Nos, erről a következő a blogbejegyzésben olvashatsz!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr312172722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása