Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Nokedli

Coach a konyhában

2021. május 25. - Bakai Zsóka

wheat-5416897_960_720.jpgAz ünnepi hétvégén a konyha-tündérkedésem során is járt az agyam, gondolatok, áthallások, ötletek - csak úgy cikáztak, pörgött a film!

Történt ez most úgy, hogy a kiscsaládi ebéd készítésekor eszméltem: kevés a rendes, normális liszt a csirkepaprikás köretének elkészítéséhez. Ünnep lévén az ugye nem játszik, hogy hoppá, leugrok a boltba, oszt veszek. Más megoldás kell!

Abból főzünk, ami van –  szoktam mondani coachságom egyik  alapelveként az ügyfelemnek!

Akkor most nézzük mi van itthon. Rétesliszt, omlós sütemények készítéséhez való liszt, teljes kiőrlésű liszt, búzadara a készlet. Melyik közelíthető leginkább a galuska készítéshez? Jól megbeszéltem magammal ott a spájzban, hogy bizony itt most forradalmi változtatásra van szükség az éhes vendégsereg gyomrának megtöltéséhez!

Nosza, akkor gyerünk, kipróbálom vegyesen, keverem a kétfajta lisztet, abból lészen a nokedlit! Lássuk, mit alkotok!

Hagyományok kicsit másként, megújítva: "rendes" liszt és a teljes kiőrlésű keveréke. Kezdetben kicsit furcsállottam a szín és állag kombinációt, aztán legnagyobb  meglepetésemre már a kavarása is egyre könnyebb lett!

A szaggatás pedig – igen, én még ilyen régimódi, deszkán késsel szaggatós fajta vagyok – szóval sokkal könnyebb és egyszerűbb, kevesebb macerával és ragaccsal járt! Még jó is, hogy másként csináltam, kevesebb mosogatás!

Miután játszi könnyedséggel készült a nokedli, közben még elmélkedtem is!

Mit csinált a coach a konyhában, főzés közben? Mit csinált volna – kérdezett! Magának tett fel jó kis hasbaszúrós kérdéseket!

Miért is a hagyományos, finomliszt megnevezés nálam a normális, a rendes liszt kategória?

Miért is ragaszkodom ahhoz, hogy a nokedlit a finomlisztből „köll csinyálni”- ahogyan azt anno a nagyikámtól tanultam?

Miért, miért, nyilván mert ezt szoktam meg!

Lehet változtatni? Merem másként csinálni a megszokottat?

Akarok kipróbálni valami mást?

Van bátorságom újítani, valamit, bármit?

És tényleg csak egy pici kísérletezés – próbáljam meg keverni a régit és a (számomra) újat – lássuk mi sül (apropó) mi fő ki ebből a kombóból? 

Jé, a végeredmény: csak a színe lett szokatlan, ízre, állagra még jobb is lett!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr1516571818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása