Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Hüvelykujjunk használatával áthuzalozzuk az agyunkat

A digitalizáció társadalmi, gazdasági hatásai

2016. november 29. - Bakai Zsóka

smartphone-e83cb4082f_1920.jpg

Amióta ezt hallottam, azóta figyelem a kezeket és a telefonon matató ujjakat!

És tényleg! A legtöbben az egyik, vagy mindkét hüvelykujjunkat használjuk az okos telefonon.

Én speciel a mutató ujjammal tologatok.

A fenti mondatot egy, a fiataloknak -  akik már vállalkoznak, és akik még csak tervezik - szóló, a digitalizáció társadalmi és gazdasági hatásait felsorakoztató rendezvény egyik előadásán hallottam. Gondoltam kutakodom eme kijelentésről még tovább.

Először is arra voltam kíváncsi, hogy milyen szerepe van az ujjainknak, mi a közös, a kapocs az ujjaink használata és az agyunk működése között. Arról, hogy jobb és bal agyféltekés gondolkodás, és rajzolás, erről már persze hallottam, olvastam. A bal oldalunk a racionalitás, a jobb az érzelmeké, mondják úgyis, hogy a férfi és női agy. De hogy az egyes ujjaink milyen szerepet játszanak az agyi tevékenységben, na erre kíváncsi voltam.

Persze, amikor konyhai műveletek következtében egyik, másik ujjamat sikerül elkaszabolni, akkor már többször éreztem, hogy minden ujjunk egyformán fontos, mindegyiknek meghatározott a funkciója. Nevük is utal szerepükre: hüvelykujj, mutatóujj, nagyujj, gyűrűsujj, kisujj.

Hüvelykujjunkat a kézelemzéssel foglalkozó könyvek tartják kezünk legfontosabb részének. A hüvelykujj láthatóan lényegesen erősebb, mint a másik négy ujj, és abban is különbözik a többitől, hogy az ujjak közül csak ez képes körkörös mozgásra. A hüvelykujj a négy ujjal szemben helyezkedik el, ez az anatómiai adottsága tette az ember számára lehetővé, hogy harapófogószerűen használja a kezét, megmarkoljon, megfogjon, megtartson bizonyos tárgyakat. A kéz fogóműködésének köszönhetően vált az ember alkalmassá eszközkészítésre, eszközhasználatra, munkavégzésre, alkotásra, írásra.

A gyűrűs ujjunk szerepe azért annál egy picikét több, mint  a gyűrű megtartása. Tapasztaltam ezt én is, amikor szintén a konyhában ügyeskedve sikerült úgy beletenyerelni  a jobb kezemmel egy üvegbe, hogy az bizony éppen a gyűrűs ujjam tenyeremhez eső részét szabta el. A konyhapult szempillantás alatt mészárszékhez hasonlatossá vált! A seb kívülről napok alatt regenerálódott, belülről azonban valami mozgató ínt jól megsérthettem, mert a teljes regenerálódáshoz hetekre volt szükség. Így aztán bőven volt időm megfigyelni az ujjam és az agyam kapcsolatát! A minap pedig a bal kezem mutatóujját sikerült hólyagosra égetnem, talán mondanom sem kell, ismét a konyhában.

Saját tapasztalásom van tehát bőven ujjaim fontosságáról!  

De vajon mi történik akkor, amikor éppen valamelyiket kaszabolom, égetem, szabdalom? Hol vagyok akkor én? Na jó, tudom testileg a konyhában, de a gondolataim hol, merre kalandoznak? Figyelmetlen vagyok? Vagy éppen túlságosan fókuszálok arra, amit éppen csinálok? Vagy már a következő eseményem tematikáját dobom össze éppen fejben?

Apropó: kíváncsi vagy arra, egyébként mit csinálok, amikor éppen nem a konyhában gyűjtöm be az újabb sebesüléseket?

Találkozási alkalmat kínálok számodra annak megtapasztalására, hogy mit csinálok, hogyan dolgozom én, mint coach. Havi rendszerességgel szervezem az ÉRTÉKESTI Beszélgetéseket, ahol megismerkedhetsz velem személyesen, és meghívott vendégeimmel együtt értékes gondolatok és tapasztalások részese lehetsz.

Következő, és egyben az idei utolsó ÉRTÉKES-TI Beszélgetés december 8-án lesz, melyre jelentkezni ezen a linken tudsz: https://www.facebook.com/events/1221949497866787/

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr3811972762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása