Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Valaki mondja már meg!

Ki kell nekem - Pszichológus? Coach? Tréner?

2017. február 07. - Bakai Zsóka

 manos_de_colores_y_signo_de_interrogacion_p27.png

Itt és most arra számíts kedves Olvasóm, hogy az én személyes tapasztalásaimról olvashatsz, igen  -

amikor én voltam pszichológusnál, amikor engem tréningeztek, és amikor bizony én voltam a coaching ülés alanya, vagyis a kliens.

Az alábbiakban az általam megtapasztaltak alapján foglalom össze, hogy melyik szakember mit csinál, hogyan dolgozik. 

Szóval, ahogyan én megéltem, amit láttam,  amit kaptam, amit én a saját bőrömön tapasztaltam, amikor alanya voltam egy egy ilyen szeánsznak!

Ebben a cikkemben egy pszichológusi valamint egy coach, és több trénerrel való találkozásomról írok.

Amikor én – sok sok évvel ezelőtt jártam pszichológusnál, akkor nekem már az is rengeteget segített, hogy valakinek -  nem barátnőmnek, nem családtagnak -  elmondhattam,  kimondhattam, és ő meghallgatta az akkori nagyon nagy elkeseredésemet. Magánéleti válságban voltam két gyerekkel, és a férjemmel nem értettem szót, és azt kerestem, kutattam, hogyan tudom őt(!), mármint a férjemet megváltoztatni, és jobb belátásra bírni. Hosszú történet, a lényeg, hogy nekem akkor úgy segített a pszichológus, hogy meghallgatott, és az a tudat adott erőt a mindennapokban, hogy megyek, mehetek hozzá rendszeresen, úgymond „beszélőre”.  Nekem ez akkor a helyzet túlélését jelentette! Ja és ugye én nem voltam hülye, mert elmentem pszichológushoz segítséget kérni, sőt! Azt mondta akkor nekem, hogy magamat erősítsem meg, magam és a két gyerek érdekében! Megfogadtam.

Trénerrel való tapasztalataim igen vegyesek, lévén az üzleti előéletemben igen sokszor tréningeztek ám engem. Mit csinál a tréner? Előre meghatározott témához, fejlesztendő területhez – az én esetemben az értékesítési készségeim fejlesztése volt ez a terület – tartozóan elvégzendő feladatokat ad, magyarán gyakorlatoztat. Párosban és/vagy négy, hat személyes kiscsoportokban. Elmondja mi a feladat ott és akkor azon a tréningen, aztán gyerünk csináljuk. Számomra az egyik legjobb, legtöbbet adó tréning az volt, amikor hat hónapon keresztül kéthetente péntek délelőttönként a konkrét céghez, iparághoz, és a tréning résztvevőkhöz igazított, személyre szabott, valós értékesítési szituációkat gyakoroltunk.  Mind a mai napig ebből a tréningsorozatból profitálok a legtöbbet.  A trénerre pedig azóta is, mint szakmai példaképemre tekintek.

Említettem, hogy többféle tréning részese voltam az értékesítői múltamban. A legjobbat kiemeltem, ami akár mintaként is szolgálhat másoknak. Voltak azonban könnyen feledhető tréningek is, amelyekből például csak a szuper helyszínek – balatoni vitorlás klub, vagy a csili vili főváros környéki wellness szálloda – emléke maradt meg. A szakmai tartalom háttérbe szorult – számomra, hangsúlyozom. És bizony volt olyan is, amikor kifejezetten negatív, rossz emlékem volt egy trénerrel, és ezáltal bizony az egész tréningre rossz szájízzel gondolok.  Szóval sokféle érdekes feladat elvégzése, gyakorlatozás, és gyakorlatoztató személy – ez a tréning, melyen mindig kaptam valamit, ha csak egyetlen mondatot, már az is megérte, hozzám tett valamit.

Amikor én meg coaching ülés alanya, vagyis kliens voltam - ez háromszor másfél órát jelentett. Ez is még médiás előéletemben volt, amikor az én jó főnökeim megajándékoztak ezzel. Gondoltam is akkor, hogy na nekem valami defektem lehet, ha elküldenek engem a pszihológus-coach-hoz "kezelésre". Azt ugye mondanom sem kell, hogy ezzel a hozzáállásommal volt dolgom, már az első találkozáskor. Aztán láss csodát! Miután  dafke durcásságomon túllendítettem magamat, akkor és ott olyan, csak rám figyelő, az én érzéseimre koncentráló figyelemben volt részem, amire nekem éppen akkor igen nagy szükségem volt. Hálás vagyok  a - ma már monhatom, hogy coach - kollegának! A saját bőrömön éreztem meg a coach támogató, bátorító, empatikus jelenlétét, és a coachingnak, mint módszertannak azt a csodás erejét, amibe már akkor igencsak beleszerelmesedtem! Ja, hát ha coachként így lehet másoknak segíteni, akkor én ezt akarom csinálni! Született meg a döntésem!

Következő cikkemben írok nektek bővebben a jelenlegi szeretett hivatásomról, a coachingról, arról, hogy lehet life és business típusú a coaching, és abból is adok egy kis ízelítőt, hogy milyen a coachok világa! 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr8412183194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása