Nos? Milyen színű kalap tetszik meg elsőként? A pirosat, avagy a sárgát nyomnád legszívesebben a fejedbe? Vagy inkább
azt a friss, élénk zöldet emeled le? Netalán a kékkel szemezel?
Március van, ezen a gyönyörűséges, világos, napsütötte fényes pénteken, a személyiségtípusokat bevezető gondolataimat - az előző cikkemben a piros, kolerikus, domináns típusról írtam - folytassuk a napsütéses sárga jellemzőivel!
Lássuk csak, kire is mondják azt, hogy szangvinikus, milyen tulajdonságok jellemzik az úgynevezett sárga, extrovertált, bizakodó, befolyásoló stílusú embert?
A szangvinikus kifejezés latin eredetű, jelentése vér, ami ugye az emberi test meleg folyadéka. Indulatos, heves vérmérsékletű, nyitott, dinamikus, melegséget sugárzó, magabiztos emberre használják ezt a meghatározást.
A szangvinikus vérmérsékletű ember gondtalan, reményekkel teli, a pillanatnak él, könnyen barátkozik, részt vesz a tréfában, semmit sem vesz túl komolyan. A munkába azonban elég hamar belefárad, könnyen megunja. A kitartás bizony nem erőssége.
A „szangvinikus” kifejezés a meleg, vidám, eleven temperamentumot jelöli, az érzelmek uralkodnak, reagálása eredeti és gyors. Érzelmei viszont gyorsan változnak.
A szangvinikus beszéde élénk, friss, tele van melegséggel, ami gazdag, érzékeny természetébõl fakad. Az ilyen típusú ember könnyen ismerkedik, és köt barátságokat. Bárhol képes megszólítani: akár otthon, vagy az utcán, munkában vagy pihenõidõben. Ezzel együtt rendkívül változékony karakterről beszélünk. A szangvinikus ember, ha elveszíti nyugalmát, haragos is tud lenni, ám haragja rendszerint nem tart sokáig, hamar elfelejti és kész a bocsánatkérésre. A szalmaláng sárga karakter az, aki mindig a jelenben él. Előfordulhat az is, hogy megbízhatatlannak tűnnek, csaponganak, nem kifjezetten erős akaratúak, és bizony szétszórtak.
A legkönnyebben arról lehet felismerni a vidám, energikus, jókedvű, optimista embert hogy a környezetében úgymond mindig süt a nap! Akkor is, amikor egyébként szürke és borongós az idő! Tényleg, a jelenlétében állandósul a vidámság, a jókedv, sokat és harsányan beszél, mosolyog, erőteljesen gesztikulál. Valóságos dumagép, meggyőzően, hatásosan kommunikál.
Bármit elad - mondja magáról! Számára nem okoz gondot egy termék ismertetése, legyen az akár pénzügyi termék, vagy éppen egy lézeres akupunktúrás gyógyászati segédeszköz.
Legutóbbi tapasztalásomat éppen egy ilyen szangvinikus, nagy dumás rábeszélő, csak mondja, csak mondja stílusú értékesítő hölgy adta. Egy darabig érdeklődéssel, türelemmel hallgattam lelkes mondandóját, gyors és dinamikus termékbemutatását. Termékelőnyök bemutatására, készülékek kipróbálására remek választás az ilyen személyiség, szinte kifogyhatatlan a beszélőkéje. Ezt jómagam is megtapasztaltam. A hölgy képes volt ugyanarról a készülékről közel fél órán át folyamatosan beszélni! A számomra lényeges információkat én már az első tíz percben megkaptam, ám ő folytatta: ámulva hallgattam, hogyan csűri-csavarja mondandóját, hogyan beszél ugyanarról a témáról úgy, hogy már semmi újat nem mond!
Komolyan zsongott a fejem, és arra koncentráltam, mikor vesz levegőt, hogy meg tudjam állítani a szófolyamot!
Gondoltam kérdezek, de arról gyorsan lebeszéltem magamat, mert akkor még válaszol - amihez nekem már tuti nincs türelmem! Úgyhogyinkább egy jól irányzott "Igen, köszönöm, megértettem, tudom, mit tegyek a megrendeléshez" kijelentéssel részemről lezártam, befejezettnek gondoltam a helyszíni termékbemutatást!
Igen, a szangvinikus szócunamijának megállítására a leghatásosabb mód, hogyha határozottan, de nem udvariatlanul beleszólunk, közbevágunk a mondandójába. Ezt úgy is mondhatnám, hogy egy képzeletbeli stop táblát tolunk az arcába!
Próbáljátok ki, hatásos!
Március a színek és a személyiségtípusok hónapja, két alapszínű személyiség jellemzőiről még nem írtam: a melankólikus zöld és a flegmatikus kék!
Következő cikkemben a hippokrateszi meghatározás szerinti melankólikus, a színes tipológiában pedig a zöld karakter felismeréséről, megértéséről írok.