Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Egymillió coach országa lettünk?

Magyarázkodás helyett mutasd a coach eszköztáradat!

2017. április 12. - Bakai Zsóka

swan-645589_1280.jpg

Előző cikkemben írtam arról, hogy coachként, a kérdéseken túl én előszeretettel használom a vizualitást segítő eszközöket is, például kavicsokat, képeket.  A minap egy coach szakmai rendezvényen jártam, ahol többek között az is téma volt, hogyan, mi alapján határozzuk meg és különböztetjük meg coach önmagunkat, hogyan emelkedjünk ki a coachok sokaságából.  A lehetséges eszközök közül csak az egyik - amit én is gyakran használok, a képkártya gyűjtemény. Ezen a reggelen a vizualitás rejtelmeiben mélyedtünk el, vagyis

"képeztünk"!

De nem ám csak úgy egyszerűen: húzzak egy képet, oszt meséljek róla! Például nem mindegy honnan választok: a képpel felfele kupacból, vagy az éppen lefelé csoportból. Hagyom, hogy a képek szólítsanak meg, vagy bátran beletúrok a láthatatlanok közé? Gyorsan visszarakom, és keresek másikat, mert nem tetszett, amit elsőre kotortam ki? Na és még számtalan egyéni szempont és különféle nézőpont létezik.

Egy biztos, hogy a képek így is úgy is megtalálnak, nekem, hozzám szólnak, ott és akkor!  Velem is pontosan így történt: bátran belenyúltam a látatlan kupacba, és az arcomba toltam magamnak azt a bizonyos tükörképet, és máris szembejött velem az egom! Nagyszerű, ez az a bizonyos, amikor a hóhért akasztják szitu -  pontosabban, amikor a coach egyetlen szempillantás alatt válik klienssé, azaz szembesíti magát a tükörrel! 

Kellenek az ilyen pillanatok, még akkor is, hogyha bizony nem mindig jó érzés, ha szembesítjük magunkat önmagunkkal!

Komfortzóna határom feszegetésének beillő volt ez a személyes megtapasztalás: dolgom van az egommal! 

Na jó, de mi a dolgom az egommal? Coachként feltettem néhány alapkérdést magamnak, például: Mi van itt és most velem? Mi hiányzik? Mit szeretnék, mi történjen? 

És személyesen tapasztalhattam, hogy bizony a válaszokat magamnak megfogalmazni korántsem olyan könnyű ám! Ohó, értem már a klienseim kínlódásait!

Tanulság: ez az "öncoacholás"  nem valami hatékony megoldás! Inkább találkozzak a coachommal, vagy rendszeresen kérjek szupervíziós alkalomra időpontot, vagyis foglalkozzak magammal, a megéléseimmel.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr6312406581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása