Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Kis karácsony, nagy karácsony

Az év ajándékai nekem

2017. december 24. - Bakai Zsóka

box-2953722_1920.jpgÁllj! Kezeket fel -  aki ilyenkor nem elmélkedik a mögöttünk álló esztendőről!  Ugye, ugye?

Ha csak pár gondolatra is - a konyhában, a töltött káposzta főzése közben, vagy a beigli sütés műveletei kiváló alkalom erre -  bizony nekem is megfordult a fejemben néhány összegző mondat. Leginkább egyfajta tényszerű emlékképek felidézése arról, mi minden történt velem, a tapasztalásaim, mit hogyan éltem meg, mik színesítették nekem ezt a hamarosan mögöttem tudható 2017-es esztendőt.

Időrendi sorrend helyett inkább sajátos számmisztikai összefoglalóm következik.

2 0 1 7

Kezdjük csak mindjárt a kettes számmal!

Két - hatalmas nagy, óriási, frenetikus...stb., sorolhatnám még a nagy szavakat - jelentős történés jutott elsőként eszembe, ami az úgynevezett komfortzónám határának feszegetésén túl az átlépést is jelentette!  Az egyik kétségtelenül az a tény, hogy csatlakoztam az általam csak "futóbolondoknak" minősített - ezúton is elnézést kérek a minősítésért!!! - amatőr kocogók, futók népes táborához! Nagyszerű érzés, elmondhatom, így ötvenhat évesen elkezdeni futni! Olvastam valahol, hogy három dolog kell a futáshoz: motiváció, vagyis legyen miért futni, a másik egy jó cipő, a harmadik, nélkülözhetetlenség pedig az "akaróka"! Megjegyeztem, és jelenthetem, hogy az akaróka megtalálása  volt számomra a legnehezebb. Nos, ez egy szuperjó önismereti túra, mármint a futi! A másik, szintén komfortzóna határátlépés - mertem, és tudtam magamat jól érezni a végeláthatatlan szerpentineken autózás közben: le, és fel, aztán megint le, és újból fel! Korábban ez hiszti, hányinger, és "azonnal állj meg, kiszállok, gyalog megyek tovább" jelenetekben manifesztálódott! Szuper érzés volt élvezni a tájat, csodálni a mélységet és magasságot! Valami furi nosztalgia érzés most a a nyári olaszországi emlékek felidézése: jó volt ott lenni!

Következzék a 0, vagy O, a  kör, az bizony jelképesen akár én is lehetnék!  Önmagamba való visszatérés, kerekítése, simítása önmagamnak, a sarkosságok, érdességek, kinyilatkoztatások, ítélkezések, címkézések, határozottság, akaratosság, sértődöttség, megbántottság, a nem adom ki magamat, inkább figyelek, kifelé, és befelé raktározok hozzáállásom - a folyamatos önmonitorozásom, jelképesen! Legnagyobb tanulságom magamról az ítélkezés, címkézés - lásd fentebb például a futóbolond kifejezés!!! Jelentem nagyon dolgozom magamon azóta is, lesz dolgom jövőre is!!!

Egy óriási csalódásom is volt ebben az évben! Be kell valljam, nagyon megérintett, sőt annyira a lelkemre vettem, hogy bizony még meg is betegítettem magamat! Tényleg örökre megtanultam, - miután egy jó barátomnak hitt valaki nyomatékosan felhívta rá a figyelmemet: üzletben nincs barátság! Valóban: barátommal még gondolkodni sem kezdek közös üzletről, nehogy a kezdeti lépésekig is eljussak! Ennek kapcsán jut eszembe: a bizalom kényes jószág, meg kell dolgozni érte, és képes egyetlen pillanat alatt huss, elillanni, volt, nincs! Szóval, nagy lecke volt ez nekem erre az évre! Hálásan köszönöm!

A hetes szám bűvöletében folytatva kicsit a coachságomról, a szakmai életemről néhány mondatban:

Találkoztam hét nagyszerű emberrel, vállalkozókkal, akik be merték vallani maguknak, hogy bizony eljutottak egy olyan ponthoz a vállalkozásukban, amikor már egyedül nem megy tovább - és, mertek segítséget kérni!  Megtiszteltetés volt számomra, hogy alkotótársatok lehettem!

Az év egyik legszebb hónapjában coach szakmai közösségben is bemutatkoztam. Izgatottan vártam a májust, mert számomra különleges esemény részese voltam: life coach tevékenységemről számolhattam be egy szakmai könyvben. Nagy büszkeség, és jó érzés volt ez nekem! 

És még egy nagy örömömet osztom meg: amikor azt éreztem, ma sem éltem hiába! Felhívott a minap egyik ügyfelem, (akivel a coaching folyamat elején vagyunk még) és utólagos engedelmet kért, amiért a kollegáinak rendezett karácsonyi vacsorán bemutatta azt a gyakorlatot, amit a legutóbbi coachingon tőlem kapott feladatként, nagyon tetszett a többieknek is!

Szép Karácsonyt Mindenkinek!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr7813518967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása