Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Sétára fel! - Miért jó (?) sétálni?

5+1 érv a sétálásért

2018. augusztus 26. - Bakai Zsóka

telescope-1082091_1920.jpgA gyaloglás anatómiájának boncolgatása, egészségre gyakorolt pozitív hatásainak felsorolása helyett közreadom hogy én miért szeretek sétálni, gyalogolni!

Miért jó ez nekem? Miért? Jó ez nekem?

1. Először is: Séta hatására egyszerűen más lesz a nézőpontom! Amikor már éppen a felrobbanás határára stresszelem magamat valami rendkívül fontos, vagy annak tartott történés miatt, amint sétálni indulok, kilépek a saját pörgésemből, kénytelen vagyok lehiggadni! Pár perc múlva érzékelem, hogy nyugodtabb leszek, átlátok már a düh miatt elhomályosult szemüvegen! És még az addig megoldhatatlannak látszó probléma megoldása is körvonalazódik. Mondok egy példát: péntek délután sürgősen szükségünk volt körzeti orvos által megírandó receptre. Hangsúlyozom, péntek délután! Körzeti orvosunk délelőtt rendelt, péntek délután nincs orvos a körzeti rendelőben, majd hétfőn reggel! Alaposan felhúztam magam, dühös voltam a tehetetlenségtől! Elindultam, a parkban jó tempósan sétáltam, majd egyszer csak eszembe villant egy megoldási tipp! Bejött, megoldottam!

2. Másodszor: Kiszabadulok a megszokott környezetből - nevezetesen a munkasarkomból, amit egyik kliensem nemes egyszerűséggel "Zsóka coaching fellegvára"-ként nevezett. Hajlamos vagyok belefeledkezni a munkába: a soron következő coaching ülésre való felkészüléshez rendszerint könyveket bújok, gyakorlatokat, idézeteket, rövid videókat keresek. Rövid, max. 10 perces tempós séta során újabb ötletek jutnak eszembe, amit rendszerint beépítek a coachingba!

3. Harmadszor: Saját magam szabom a tempót - nem a forgalom ritmusához igazodva haladok, avagy nem haladok. Egyre gyakrabban használom a közösségi közlekedés és a gyaloglás/séta kombinációját az autózás helyett. A belvárosi dolgaim elintézéshez, találkozók helyszínére való eljutáshoz mindenképpen előnyben részesítem ezt a fajta közlekedést. 

4. Negyedszer: Látok is, nem csak nézek! Sétálás közben sokszor fedezek fel a városban csodásan kimunkált épületrészeket, újonnan megnyílt, vagy éppen bezárt üzleteket. A felemelt fejjel való közlekedés csodás világlátást eredményez ám! Javaslom kipróbálásra! Zárójelben: azért néha nézzünk a lábunk elé is, mert bizony az utcákon sok a hepehupa!

5. Ötödször: Hús-vér emberekkel lehet élőszóban  - nem a technika közvetítésével - beszélni! Régi ismerősökkel köszönthetjük egymást, és egy kedves mosoly kíséretében akár új ismeretségek is létrejöhetnek! Egy ilyen napközbeni sétám alkalmával jött velem szembe egy frissen fodrászolt hölgy, akinek nagyon megtetszett a frizurája: a fazonja, a vagány színe...gondoltam, egy pár, a hajszerkezetét dicsérő kifejezéssel megszólítom, és megtudakolom a fodrásza elérhetőségeit! Nagyon kedvesen reagált a kíváncsiságomra, és örömmel megadta a telefonszámot!

És az én +1 szubjektív érvem a séta mellett:  az pedig a tipikus női válaszom: CSAK, mert  SÉTÁLNI JÓ - akár egyedül, akár társaságban!

Kedvet csináltam és szívesen sétálnál egyet? 

Gyere sétálj velem, próbáld ki!

Augusztus végi könnyed sétára hívlak! Részletek és jelentkezés az alábbi FB esemény linken!

https://www.facebook.com/events/252494168734409/?active_tab=about

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr6114203557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása