Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Évelők - az új 50-es generáció

7+1 szubjektív perennial ismérv

2018. szeptember 18. - Bakai Zsóka

cartulinas-de-colores-con-signos-de-interrogacion-619x346.jpgSzerinted hogyan kell, kellene viselkedni 50+-os nőként?

Kérdeztem ezt már többször a környezetemben lévőktől, de választ nem kaptam! 

Éreztem én már régóta, hogy valami zűr van bennem! Aztán jött a felismerés, hát ez az: az új ötvenes vagyok, aki tulajdonképpen a korábbi harmicas, vagy negyvenes korosztály ismertetőjegyeit hordozza magán!

Hurrá, végre felismertem! 

Nézzük csak sorban, mi is jellemzi a perennial, azaz évelők generációját, és ebből én mit tapasztalok:

1. Felértékelődtem, a tapasztalatomat értékelik a munkaerőpiacon  - állítja a szakember, a vezetői stratégiai tanácsadó. Na, ezt eddig nem nagyon éreztem, nem árasztják el a postafiókomat a jobbnál jobb állásajánlatok. Kétségtelen, hogy nem is pályázok állásokat:).

2. Nyitottak, érdeklődőek! Tényleg kíváncsi vagyok, csodálattal vizslatom a technológiai újdonságokat - szívesen használom a kütyüket, igaz segítséget kell kérjek a fiatalabbaktól. Akik ugyebár nem mindig türelmesek, és nincs mindig kedvük elmagyarázni, inkább sitty-sutty megcsinálják amit kérek!

3. Intenzíven ápolják kapcsolataikat! Igen! Előszeretettel bővítem ismeretségi körömet! Valóban, egyik kedvenc időtöltésem új emberekkel a megismerkedés, beszélgetés. Mindig kíváncsi  vagyok arra, miben tudunk egymás hasznára lenni!

4. Fogékonyak a változásra - tényleg így van! Mindig foglalkoztat az a gondolat, hogyan lehetne ezt, vagy azt a rutinszerű dolgot valahogyan másként csinálni! Legutóbb például a megszokott bicaj útvonalon csavartam egyet, és másik irányba indultam!

5. Mottójuk: "life long learning"- a folyamatos tanulás! És tényleg, felismertem én is, hogy ez az egyetlen lehetőségem, hogyha meg akarom érteni a gyorsan változó világot! Hozzáteszem: a megértésen túl bizony jobbítási szándék is vezérel engem! Legegyszerűbb példám: Minden rendben van - három szó használatára hívom fel a figyelmet a "Nincs semmi baj" helyett!

6. Aktívan együműködnek a fiatalokkal! Így bizony! Imádok velük dolgozni, coachként bátorítani, inspirálni őket, rugalmasan törekszem az együttműködésre, miközben én is rengeteget tanulok tőlük!

7.  Életmódváltásuk kihat a munka és személyes életterükre, kiemelt figyelmet kap a mozgás és az egészséges táplálkozás is! - Ebben van szerintem nálam a legnagyobb változás! Én, aki soha nem sportoltam rendszeresen, arra vetemedtem, hogy futizok és bicajozok!  És jógázom is rendszeresen!  

+1 Szürkülő, hervadó középkorúak képe helyett fiatalos, lendületes, életvidám életstílus kezd eluralkodni körükben. Saját életem utóbbi egy évtizedében tapasztaltak erre a legjobb példa.

Erről többet következő cikkemben írok!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr6614248295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása