Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

A kapcsolati fókuszú marketing csapat

2024. február 22. - Bakai Zsóka

linkedin_borito-_zsolt_es_a_marketing_csapat-bakai_zsoka-920_x_1080_px_1.png

Zsolt a marketing részleg vezetője volt egy nagy multinacionális cégnél. A csapata tíz főből állt, akik különböző feladatokat láttak el, mint például a közösségi média kezelése, kreatív tartalmak gyártása,  a céges weboldal karbantartása és fejlesztése, a reklámok, a piackutatás és az elemzés és PR. Zsolt büszke volt a csapatára, mert mindig jó eredményeket értek el, és jól együttműködtek.

Egy napon azonban Zsolt észrevette, hogy a csapattagok egyéni KPI-ja (Key Performance Indicator), vagyis a kulcsfontosságú teljesítménymutatóik összessége, amely a marketing részleg hatékonyságát mérte, jelentősen csökkent. Zsolt nem értette, hogy mi történt, mert nem változtattak semmin a stratégiájukon, a költségvetésükön vagy a célcsoportjukon. Zsolt megkérdezte a csapattagokat, hogy van-e valami probléma, de ők azt mondták, hogy minden rendben van, és ugyanúgy dolgoznak, mint eddig.

Zsoltot nagyon aggasztotta a helyzet, mert teljesen tanácstalan volt, persze közben azt sem akarta hagyni, hogy a KPI-ok és ezen keresztül a teljes csapatteljesítmény tovább romoljon. Szerencsés módon az egyik barátja ajánlott engem megoldásként. Telefonon elbeszélgettünk, majd Zsolt úgy döntött, hogy egy motivációs térkép elemzést végez az összes csapattagon és felméri a helyzetet.  A motivációs térkép egy olyan módszer, amely segít feltárni, hogy mi motiválja az embereket a munkájuk során, hogyan áll jelenleg a motivációs szintjük  és milyen módon lehetne a jövőben fejleszteni egyénileg vagy csoportosan a teljesítményüket.

A kérdőívek kitöltése és kiértékelése után Zsolt megkapta a motivációs térkép elemzések összesített eredményeit, mint kiderült a csapattagok nagyobb részének nagyon erős kapcsolati motivátorai voltak. Ezután azt javasoltam, hogy nézzünk rá közösen a csapatra és a helyzetükre. Végül kiderült, hogy mi okozta a KPI csökkenést. Talán Te is meg fogsz rajta lepődni, ahogy Zsolt is tette!  Kiderült, hogy az irodafelújítás állt a teljesítményromlás mögött. Ugyanis, több részleget egy nagy open space irodába vontak össze, többek közt az értékesítési részleget is. 

A csapattagok azt mondták, hogy ez nagyon zavaró volt számukra, mert nem tudtak koncentrálni a munkájukra az állandó hangos telefonálástól és nem érezték magukat kényelmesen. Nem is tudtak korábban a változásról,  kénytelen- kelletlen fogadták el az új helyzetet, úgy érezték, hogy elvesztették a számukra elismerést jelentő külön irodát. A csapattagok így már nem tudtak jól együttműködni a többi csapattaggal, mert nem volt elég tárgyaló és nem is lehetett minden apróságért oda szaladgálni. Hiányzott a magánterük és a megszokott csendes hely, ahol felszabadultan megbeszélhették volna a projekteket, vagy kreatívan ötletelhettek volna.

Zsolt úgy döntött, hogy megoldja a problémát, és visszaállítja a csapat KPI-ját. Beszélt a cég operatív vezetésével, és elmagyarázta nekik, hogy miért nem működik az új irodaelrendezés a marketing részleg számára. Zsolt meggyőzte őket, hogy engedjék meg neki, hogy visszaállítsa az eredeti irodaelrendezést, amelyben a csapattagok különálló irodában együtt dolgoztak. Zsolt azt is kérte, hogy adjanak neki egy kis költségvetést, hogy feldobja az irodát, és tegye vonzóbbá és inspirálóbbá a csapattagok számára.

A cég vezetése beleegyezett Zsolt javaslatába, és megadta neki a szükséges engedélyt és forrásokat. Zsolt azonnal hozzálátott az iroda átalakításához, és bevonta a csapattagokat is a folyamatba. Zsolt megkérdezte a csapattagokat, hogy milyen színeket, bútorokat, dekorációkat és eszközöket szeretnének az irodájukban, és megpróbálta teljesíteni a kívánságaikat. Zsolt azt is megengedte a csapattagoknak, hogy díszítsék fel a saját környezetüket olyan tárgyakkal, amelyek tükrözik a személyiségüket és a stílusukat.

A csapattagok nagyon örültek az iroda átalakításnak, és hálásak voltak Zsoltnak, hogy figyelt rájuk és megoldotta a problémájukat, ami korábban csak mélyen elnyomott, néma ellenállást váltott ki bennük. A nyugodt kis helyükön a csapattagok újra élvezték a munkájukat, és jobban tudtak koncentrálni és együttműködni. A csapat KPI-ja hamarosan visszatért a régi szintjére, és még jobb eredményeket is elértek. Zsolt nagyon elégedett volt, hogy a motivációs térkép elemzés egyénileg és részleg szinten is segített neki megérteni és motiválni a csapatát, és javítani a teljesítményüket. Zsolt azt is megtanulta, hogy a hétköznapi környezet és a változások megfelelő kezelése is nagyon fontos tényező a munkahelyi elégedettség és hatékonyság szempontjából, és hogy mindig figyelnie kell a csapattagok preferenciáira is és képviselni azokat vezetőként. Zsolt ma ha lehet még büszkébb a csapatára, mint valaha.

 

Ha Te is szeretnél támogatni egy vezetőt abban, hogy felfedezze, hogy milyen megoldások vannak a csapata elégedettségének, jól-létének - ezen keresztül pedig teljesítményének visszaállítására, vagy maximalizálására, akkor vegyük fel a kapcsolatot és alkalmazzunk együtt egy bevált módszert, mely segít felkészülni 2024-re. Mert az egyetlen kiút befelé vezet!

 

Szeretettel, 

Zsóka

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr2618336809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása