Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Exkluzív alkotótárs

2024. március 27. - Bakai Zsóka

 

mit_adott_a_coaching-bakai_zsoka-920_x_1080_px.jpg

Van  hasonlóság az élsportolók és a sikeres vállalkozók, vezetők között?

Például abban hasonlóak, hogy proaktívak, rendszerben gondolkodnak, terveznek, mérnek és kitartóan cselekednek, és folyamatosan fejlesztenek. Nem csupán sodródnak az árral, hanem meglovagolják a hullámokatés rugalmasan alkalmazkodnak a helyzetekhez! Óh igen és a legfontosabb: szakértő, külső segítséget kérnek!

Minden kiemelkedően sikeres ember mögött áll egy mentor, vagy egy coach.

Az egyik ügyfelem visszajelzéseivel  mutatom meg azt a folyamatot, amelyen együtt tudunk végigmenni, ahol exkluzív alkotótársadként - mintegy külső tükörként, nem megmondó szakemberként -  támogatlak.

A nulladik lépés: A megoldandó - fejlődési igény

“Azt hittem, hogy erre képes leszek külső segítség nélkül, de be kellett látnom, hogy nem.

Megengedtem magamnak, hogy ebbe a coaching folyamatba belevágjak. A legnagyobb küzdelem az egóval. Hmm…nem kell nekem ilyen hülyeség, ki tudok ebből egyedül is jönni!

Az a baj, hogy nincs meg az a szakmai tükör, amiben meg tudom látni önmagam és ebből tudok építkezni.

Választhatod, hogy panaszkodsz, ha valójában nem akarod megoldani a helyzeted. Panaszkodás helyett válaszd a problémamegoldást! “

  1. Nyílj ki és határozd el! A változás kényelmetlen lesz, hiszen új szokásokat kell kialakítanod és a való életben kell gyakorlatban kivitelezni a célod elérését segítő tevékenységeket.

Amire feltétlen szükséged lesz: személyes elkötelezettség. El kell köteleződnöd ÖNMAGAD mellett.

“Nagyon sok mindenben sokat adott, minden kezdet nehéz. Jól kibeszélhettem magam másfél órán keresztül. Már a kibeszélés is nagy megkönnyebbülés volt. “

  1. Ismerd fel! Mi a realitás most a helyzettel kapcsolatban? Hogy a változás valóban tartós legyen a felszín alatt rejlő valódi okokat kell megtalálnunk.

“Kijött az emberből a fáradtság, enerváltság. Az energiaszintem egyet ugrott fel a lépcsőn.

Emelkedett beszélgetések, olyanok mint az örvény. Hagyni kell magadat és kidob. Zsóka az aki az örvényben segít emelkedni, és azt érzem, hogy előbb-utóbb kikerülök ebből az örvényből.”

  1. Vedd számba a lehetőségeket! Együtt megtaláljuk a lehető legtöbb választási lehetőséget, hogy aztán könnyebb legyen dönteni, merre indulj. Felmérjük az akadályokat is. Ki fog támogatni az út során? Ki és mi fog az utadba állni?

“Arra jöttem rá, hogy akkor tudok erős lenni, ha én is annak érzem magam. Ne érts félre, tudok erős lenni, de nem mindegy, hogy milyen erőforrásokat érzek magaménak. Lehetek én jó tábornok hadsereg nélkül is, de a legjobb tábornok egy támogató hadsereg élén leszek. “

  1. Váltsd valóra! Cselekedj és készíts akciótervet! Nem csak rálelsz a HOGYANokra, hanem felfedezed a megvalósításhoz szükséges ESZKÖZÖKet is.

“Önmagadban fedezed fel a  saját erőforrásaid, tudásod. Egyre közelebb kerülök önmagamhoz. Jutalomfalatokból élek, ez visz előre napról napra.

Mindent tudtam eddig is, csak nem alkalmaztam. Saját magamat beleástam egy gödörbe és nehezen ásom ki magamat a gödörből. Hétről hétre kapok energialöketeket, ez visz előre. Van egy ritmusa a haladásnak.”

Több, mint 12 éve már, hogy cégek vezetőivel és vállalkozókkal dolgozom fejlesztő szakemberként. 1600 coaching óra és 120 fejlesztési folyamattal a hátam mögött megbízható alkotótársad leszek.

Szeretnéd kipróbálni és megtenni a nulladik lépést?

Találkozzunk az online térben - költséghatékonyan!

A 12 éves JUBILEUMI akcióm neked szól, kötelezettségmentes élmény coaching beszélgetésre invitállak!

Töltsd velem az önfejlesztésre szánt én idődet és lépj a következő szintre!

Szeretettel,

Bakai Zsóka

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr3818353201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása