Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

286 SZÁZALÉKOS NÖVEKEDÉS?!

2024. április 16. - Bakai Zsóka

_286_szazalek_bakai_zsoka_920_x_1080_px_ver2.jpg

 

A HR bizalom nélkül, olyan mintha házat építenél alapok és építőanyag nélkül.

Mai világunkban a vállalkozások számára a  BIZALOM a valódi PÉNZNEM. A felelősségteljes döntés egyik  alapja, meghatározza és befolyásolja a kapcsolataink minőségét. A bizalom átszövi a hétköznapjainkat, természetesen nem szorítkozik csupán az üzleti életre és a munka világára.  De mit tanítanak az iskolában a bizalomról? Vagy arról, hogyan lehet fejleszteni?

Nem sokat, pedig mindenki számára hasznos lenne! Így most Stephen M. R. Covey lesz segítségünkre, aki olyan sikerkönyvek szerzője, mint a Bizalom sebessége és az Okos bizalom.

A BIZALOM nem más, mint konkrét, MEGTANULHATHATÓ viselkedési formákból álló, mérhető, számszerűsíthető STRATÉGIAI ELŐNY.

A bizalom a szervezeten belül a bevonó szervezeti kultúra és az emberközpontú vezetési kultúra házasságából születhet meg.

Ha nincs megfelelő bizalmi szint, akkor a lehetőségeink beszűkülnek, feszültségek keletkeznek a kollégák között, mely kihat az egyéni és csapat teljesítményre, rombolja a szervezeti kultúrát,  a cég jó hírét, és  végső soron a profitabilitást is negatívan befolyásolja.

A meglévő bizalom növeli a cégen belüli wellbeing érzését és a kollégák hatékonyságát! Ehhez nem kell kutatási eredményeket példaként hoznunk, egyszerűen csak gondolj egy emberre, akiben megbízol. Milyen érzés vele együttműködni? Majd gondolj valakire, akivel kapcsolatban - finoman fogalmazva- a bizalmi szinted nem túl magas. Mennyire kellemes, gyors és egyszerű vele a munka? Micsoda érzésbeli különbség!

A bizalom számszerű hatással van a profitra: “286%-al magasabb profitot tud realizálni az a cég, ahol a munkatársak megbíznak a vezetőkben!”- derül ki a Watson Wyatt 2002-ben végzett kutatásából.

A fennálló bizalom közvetlenül befolyásolja a sikeres üzletek sebességét és csökkenti a költségét.

(STRATÉGIA X VÉGREHAJTÁS) X BIZALOM = ÜZLETI EREDMÉNYEK

Egy vállalatnak lehet jó a stratégiája, és lehet, hogy a munkatársak is képesek jól megvalósítani ezt a stratégiát, azonban, ha nincs meg a lojalitás, akkor könnyedén megtorpedózhatja a profitot az „alacsony megbízhatóságú adó”. Ugyanakkor az ellenkezője is igaz lehet: a magasfokú bizalom  megsokszorozhatja a profitot.  A jó hír, hogy HR vezetőként közvetlen és közvetett módon is lehet hatásod a szervezeti bizalmi szintre.  A rossz hír: A változáshoz türelem szükséges, ez  egy folyamat, nem sprint, hanem hosszútávfutás!

A fentiek alapján most szánj egy pár percet arra, hogy átgondold milyen bizalmi tőkével rendelkeztek  vállalati szinten:

  • Honnan tudod, milyen forrásból,  hogy a cégedben milyen a bizalmi szint most? Tudod pontosan mennyire elégedettek és motiváltak a kollégáid?
  • Mit okozhat a cégen belül, ha az egyik középvezetőnek 43%-os a motivációs szintje? Ez így van most?
  • Lehetséges, hogy nem az ismeretek hiánya miatt nem megfelelő a kollégák között a kommunikáció? Lehetséges, hogy egyszerűen nem bíznak egymásban?

A kérdéseket átgondolva úgy érzed, hogy szeretnél jobban elmerülni a szervezeted bizalmi kérdéseiben és jobban megismerni a vezetőket és támogatni őket, akkor vegyük fel egymással a kapcsolatot! Én hiszem, hogy a  közös munkához az alap az egymás iránti bizalom.

Szeretettel,

Zsóka

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr2018375143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása