Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

A kocka el van vetve: coach leszek!

Hol teremnek ma a coachok?

2017. február 03. - Bakai Zsóka

 magic-cube-e83cb6092f_1920.jpg

Coach leszek! Hurrá!

Az előző cikkemben arról írtam, hogyan jutottam döntésre, miszerint:  Coach leszek! Nagyszerű, de mit tegyek ez után, hol tanuljak? Egyáltalán hol képződnek ma a coachok? 

Röviden megadhatnám a választ, azzal, hogy manapság több tucat coach képző  létezik, nézz körül a neten.

Ez azért korántsem ennyire egyszerű. A nevek és intézmények felsorolása helyett szubjektív véleményemet teszem közkinccsé azzal kapcsolatban, hogy szerintem mit érdemes tenni még az előtt, hogy elkezdenél coachingot tanulni!

Jó tudni, hogy a coach szakma viszonylag fiatal, ám annál dinamikusabban fejlődő szakma, hazánkban alig több mint tíz éves múltra tekint vissza, világviszonylatban pedig éppen hogy csak elmúlt negyedszázados.

Érdekes megállapítás egy 2016-ban a hazai coachok körében végzett kutatásból: a válaszadó coachok közül  legtöbben 2009-ben hallottak a coachingról, mint foglalkozásról első alkalommal. Én is ebbe a táborba tartozom!

Mi a helyzet manapság?

Szoktuk mondani: ha eldobsz egy követ, biztosan eltalálsz három coacot! Elég csak kiejtened a szádon, hogy coach vagy,  többféle arckifejezéssel találkozhatsz! Na, de ne szaladjunk ennyire előre! A coachok és a coaching szakma megítéléséről egy későbbi cikkemben olvashatsz. 

Coach működésem több mint öt éve alatt több kliensem is megkérdezte már, hogy hol tanuljon, hova iratkozzon be, hogyha coach szeretne lenni. Ilyenkor én elsőként mindig azt szoktam javasolni, hogy kérdezze meg magától, miért is akar coach lenni, és csak a kérdésre adott válaszát követően kezdjen keresgélni.

Érdemes alaposan tájékozódni, hiszen igen nagy a választék a tanfolyamokból, idő, tartalom, és ár tekintetében egyaránt.  Fontos kérdés, hogy hány órából áll a képzés, de az is lényeges, hogy ezen belül milyen arányban oszlanak meg az elméleti és a gyakorlati ismeretek, illetve hogy kik és milyen intézményi keretek között adják át ezeket. Szándékosan nem írok ide egyetlenegy képző cég illetve személy nevét sem, ma már a körültekintő tájékozódás után mindenki megtalálhatja a számára leginkább testhezállót.  Amint már a fentiekben is említettem, szerintem a legjobb, hogyha először is magunkban tisztázzuk le, hogy mi a célunk a coach képzéssel.

Azt ígértem, hogy az én személyes tapasztalásomat adom át, ezért most arról néhány mondatban, hogy nekem mi volt az én MIÉRT-em. Akkor 2009-et írtunk, amikor én már javában kerestem valami olyan tevékenységet, szakmát, hivatást – akkor még nem tudtam, hogy melyik a jó kifejezés számomra – amit szeretek, nagyon szeretek csinálni, és olyan kereseti forrás is egyben, amivel tisztességes megélhetést biztosítok a családomnak. Igen, ebben a sorrendben: szeretem csinálni, ez volt az elsődleges szempont. Már a képzés időtartama alatt megerősödött bennem, hogy ez az, ez lesz az amit én nagyon fogok szeretni művelni!  Kétségem nem volt, hogy azért végzem el először is a life coaching tanfolyamot, mert ezt akarom csinálni, akkor még csak munka mellett, az úgynevezett átmeneti időszakban. Mindezt azért, hogy a későbbiekben már úgynevezett főállásban is ezzel és csakis ezzel – vagyis coachinggal, annak mindkét területével a life és a business coachinggal foglalkozzak.  

Nekem a MIÉRT-em tehát a média értékesítői mivoltomból való kiszállás, a kivezető út megtalálása volt. Amint ez a gondolat körvonalazódott bennem, hamarosan találkoztam is azzal a személlyel, aki akkor éppen coachok képzésével foglalkozott! Ennyi.  

Megfogalmaztad már magadban Kedves Olvasóm a Te saját MIÉRT-edet?

Bármire vonatkoztatva! Például: miért akarsz angolul beszélni, miért akarsz vállalkozó lenni, miért tanulsz éppen most kozmetikusnak, miért szeretnél kertes házban élni, miért....?  

Következő cikkeimben pedig arról írok, hogy milyen személyes tapasztalataim voltak a pszichológusnál, illetve milyen coachokkal, trénerekkel hozott össze a jó sorsom média értékesítőként. Teszem mindezt azért, hogy megkönnyítsem számodra az eligazodást, hiszen legtöbben nem vagyunk tisztában a különbségekkel, kinek mi lehet adott élethelyzetében a jó megoldás.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr8512173756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása