Apró lépések önmagam építéséhez

ZsóKavicsok

ZsóKavicsok

Szeretet - Nyelv

Neked mi a nyomógombod?

2018. szeptember 30. - Bakai Zsóka

10581704243_1359880069_z.jpgVan szeretet - nyomógombod? És a párodnak, férjednek, gyerekednek?

Tudod, hogy mivel tudod kifejezni, hogy fontosak számodra, hogy figyelsz rájuk? Vagy csak tapogatózol a sötétben?

A napokban kaptam a kérdést: melyik az elsődleges szeretetnyelvem? Hirtelen annyira meglepődtem, hogy azt válaszoltam: mikor melyik. És tényleg, szitutól, embertől függ, hogy éppen mi az én nyomógombom!

Azért nem árt, ha felismerjük mások szeretet igényének kifejeződését is! Jó, ha tudjuk, a gyerekünknek éppen dícséretre, elismerő szavakra, vagy éppen egy kedves simire van- e szüksége. 

Ebben a könyvben az öt szeretetnyelvről, az egymásra hangolódás alapjairól lehet olvasni. 

Saját magamon tapasztalom, hogy bizony jó, ha felelevenítjük fenti könyvben olvasottakat!

Időről időre nyomjunk egy frissítés gombot magunkon! Igen, mert a napi pörgésben, a rutinban elfelejtődik, elhalványul ez a tudás, és az bizony konkfliktusforrás lehet még a legharmónikusabb párkapcsolatban is. 

Van az velem is úgy, hogy nagyon vágyom az elismerő szavakra, bizony dícsérjék meg, adják tudtomra, hogy mennyire ízlett a vasárnapi ebéd. Máskor pedig annyira, de annyira jó lenne, hogyha kérés nélkül is kapnának inni  a kertecskémben szomjazó leanderek - melyek, hozzáteszem tökéletes testbeszéddel adják tudtunkra, hogy inni szeretnének! Ez a szívesség, figyelmesség kifejezetten boldoggá tud tenni! 

Azt mondják, a minőségi együtt töltött idő is a szeretet egyfajta megnyilvánulása. Kinek mit jelent ugyebár a minőségi idő? Nekem például azt is, hogyha én csendben, bekuckózva olvasom az éppen kedvenc könyvemet, míg az emberem keresztrejtvényt fejt. Legalább egy légtérben vagyunk, szoktam mondani.

Az ajándékok adása, és fogadása - mint jelzésértékű szeretet-kifejeződés - na, ez aztán nagyon sokféle értelemmel bírhat. Ajándékot adhatunk, a szülinap és a sátoros ünnepeken (húha, a mindenit, hipp hopp karácsony lesz) kívül máskor is. Békítő célzattal, avagy csak úgy, mert hazafelé eszembe jutottál? Ha a másiknak jó érzést okozunk, akkor csak bátran! Én spec nem vagyok ajándékkal békíthető! Ha megbántódtam, nekem akkor tuti a szép szó és a testi közelség, a szemkontaktus, a kedvesség, gyengédség a léleksimító, de hozzáteszem, ez én vagyok! 

További érdekességeket olvashatsz az egyes embertípusok viselkedéséről ebben a cikkben!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsokavicsok.blog.hu/api/trackback/id/tr8614273283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása